Nazwa forum

Niestety, nikt nie powie Ci czym jest FluxBB - musisz go poznać sam!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2024-04-06 18:29:51

yhwach
Administrator
Dołączył: 2024-03-17
Liczba postów: 59
WindowsChrome 123.0.0.0

Umiejętności i Statystyki

Umiejętności dzielimy podług kategorii:
Umiejętności Rasowe: - Przyznawane ze względu na rase, w tej kategorii łapią się wszystkie zdolności takie jak np. - Otwieranie Senki, Garganty, Pogrzeb Dusz.
Umiejętności takie jak Zanpakuto, Fullbring, czy zdolności Quincy do posługiwania sie np. rękawicą Sanrei, to wszystko łapie się jako podkategorie umiejętności rasowych. (Dla wszystkich ras)

Hohou: - Ścieżka przemieszczania się (Dla wszystkich ras)

Hakuda: - Ścieżka walki wręcz (Dla wszystkich ras)

Zanjutsu: - Ścieżka broni białej (Dla Shinigami, Arrancarów, Fullbringerów i dla Quincy)

Krzyż Quincy: - Ścieżka broni duchowej - "Łuk" lub "Kusza" i wszystko co z nią związane. Umiejętność Krzyż Quincy na Progu II pozwala odblokować także Ścieżkę Miecza - na początku walkę Seele Schneider'em, później tworzenie własnej duchowej broni białej - Dzięki temu Quincy zyskuje dostęp do Zanjutsu. (Dla Quincy)

Ginto: - Ścieżka magii Quincy - Zaklęcia, które Quincy rzucają przy użyciu srebrnych tubek Ginto. (Dla Quincy)

Cero: - Ścieżka magii Pustych, oparta o strzelanie wiązkami energii. (Dla Hollow, Arrancarów, Vizardów)

Kaido: - Ścieżka magii leczniczej (Dla shinigami i arrancar)

Hado: - Ścieżka magii zniszczenia (Dla shinigami)

Bakudo: - Ścieżka magii pieczętującej (Dla shinigami)

Niezależnie od tego, czy zaczynamy jako Shinigami, Quincy, Hollow czy Fullbringer, każda z ras otrzymuje za darmo na start odpowiednie dla siebie Umiejętności Rasowe oraz Hohou z Progu Pierwszego.

Na start wybieramy jedną Specjalizacje, czyli dowolną z tej listy dziedzine w jakiej się specjalizuje się nasza postać i w jakiej planujemy tworzyć Własne Techniki, można ten Punkt wydać na dowolną z Kategorii Umiejętności, o ile jest ona dostępna w ramach wybranej przez nas rasy.
Np. Tworze Shinigami i mam Umiejętnoścć Rasową i Hohou na Progu I, co daje mi dostęp do technik z tego progu.

Jako Specjalizacje wybrałem sobie Hadou, dzięki czemu już na starcie mam dostęp do Technik Hadou z Progu I, odblokowałem możliwość tworzenia własnych technik w zakresie tej umiejętności, a ponadto statystyki technik tej kategorii są o 15% skuteczniejsze niż normalnie.

Jako Specjalizacje moge też wybrać sobie Hohou lub Umiejętności Rasowe, dzięki temu jedno z nich może być na Progu II już od samego początku.

Tym właśnie jest Specjalizacja, przewidujemy maksymalnie dwie na każdą postać, jedna na start, a druga nieco później.

Jeżeli chcemy w przyszłości poznawać techniki z innych kategorii, to na odblokowanie każdego nowego Progu musimy przeznaczyć punkty doświadczenia, tak samo jak na Statystyki.

Jest 5 Progów dla Statystyk i Umiejętności:

1 - 39 - Próg I - Przeciętny
40 - 79 - Próg II - Ponadprzeciętny
80 - 119 - Próg III - Wybitny
120 - 180 - Próg VI - Mistrz
180 - 260+ - Próg V - Legendarny

Samych statystyk jest również 5

Siła - 1
Wytrzymałość - 1
Zwinność - 1
Percepcja - 1
Skupienie - 1

W przypadku statystyk wygląda to tak, że jeżeli wydam Doświadczenie np. na Siłę i dobije ją do 40, to wtedy moja Siła uznawana jest za Ponadprzeciętną i łapie się w ramy Progu II.

W przypadku Umiejęności wydajemy Doświadczenie od razu na cały Próg, do którego przypisane są konkretne Techniki.

Np. Jeżeli mam Hadou podniesione do Progu I, to mogę wykonać dowolną technikę z tego progu, np. Hadou no 1: Sho. Statystyki samego zaklęcia także oscyluja w granicach odpowiednich dla danego progu, w przypadku Hadou no I: Sho byłoby to 1 - 39 - Przeciętny.

I zasada jest taka sama w przypadku zaklęć o wyższych prograch, np. Statystyki zaklęcia z progu II oscylują pomiędzy 40 - 79 - Ponadprzeciętny.

Oprócz tego, każde Zanpakuto czy Fullbring musi być przypisany do danej kategorii.
Np. Można się specjalizować w Zanjutsu, ale jeśli mamy leczące Zanpakuto, wtedy musimy je przypisać do kategorii Kaido. To taki zabieg mający na celu nakreślenie natury zdolności danej postaci.

Pojawi się także mechanika wywierania presji Reiatsu. Kluczowe są tutaj dwa aspekty
Ilość Reiryoku i Kontrola Reiatsu:
Reiryoku jest energią potencjalną i im więcej jej mamy, tym więcej możemy użyć technik bez potrzeby odpoczynku.

Reiatsu jest siłą wytwarzaną przez Reiryoku i narzędziem z którego korzystamy do formowania technik.

Kontrola Reiatsu odpowiada za to, czy zużywamy dużo czy mało Reiryoku na daną technikę. Im wyższa Kontrola tym mniej Reiryoku kosztuje nas skorzystanie z techniki.

Żeby wywrzeć na przeciwniku skuteczną presje Reiatsu, potrzebujemy dużych zasobów Reiryoku, jednak jeżeli słabo kontrolujemy Reiatsu, to przy wywieraniu presji bardzo szybko się wyzerujemy z wszelkiej energii.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
- neoventus - sussyrpg - nowofundland - djsatixzsa